reklama

Raňajky

Raňajky sú pre mňa najdôležitejším jedlom dňa. Preto si dávam na nich záležať. Nájdem si čas na ich prípravu i čas, aby som ich v pokoji zjedol. Preferujem sladké raňajky. Rôzne obilninové kaše s čerstvým sezónnym, alebo sušeným ovocím, orieškami, semienkami a medom. Prečo som sa rozhodol pre takéto jedlo?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

 Obilie patrí po dlhé generácie k hlavným zdrojom našej výživy. Obilné zrno, ako každé semeno má v sebe potenciál celej budúcej rastliny. Obsahuje vysoko harmonickú životnú energiu, ktorá rovnomerne zásobuje všetky orgány. Varené obilie trávime pomaly, preto nám energia vydrží dlhšie. Pravidelnou konzumáciou pokrmov z vareného obilia strácame chuť na sladké. Toľko o obilí z pohľadu tradičnej čínskej dietetiky, náuke o výžive postavenej na energetickom pôsobení potravín.

 Pre mňa je dôležitá osobná skúsenosť. Obilniny som zaradil do svojho jedálnička pred niekoľkými rokmi. Postupne sa stali základom mojej stravy. Pominuli moje tráviace problémy spôsobené stravou z firemnej kantíny, zbavil som sa mnohých škodlivých stravovacích návykov, zmenšil som množstvo jedla bez pocitu hladu, po jedle sa cítim dobre a vylúčil som cukor zo svojho jedálnička. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Čo je dobré pre mňa, môže byť dobré i pre iných. Preto som sa rozhodol s vami zdielať svoje skúsenosti a recepty.

 Dnes: Ovsenú kašu s hruškami, zázvorom, orieškami a medom

2 porcie

 0,7 dcl studenej vody

 štipka soli

 1 PL masla

 štipka čerstvo mletého muškátového oriešku

 130 gr ovsených vločiek

 2 PL nahrubo nasekaných vlaškých orechov

 4 ČL medu 

 2 ks pevnejších hrušiek

 1 ks tyčinka škorice

 1 ks čerstvého zázvoru vo veľkosti palca

 1 ks hviezdička badiánu

 5 ks klinčekov

 Hrušky môžeme, aj nemusíme ošúpať. Ak ich ošúpeme, šupku nevyhadzujme, vysušme ju a môžeme ju použiť do zimných, teplých nápojov.

 Hrušky rozrežeme na polovicu a vyberieme stred. Polovice rozrežeme na štvrťky a potom na osminky. Dáme ich do hrnca. Pridáme tyčinku škorice, hviezdičku badiánu, klinčeky, ošúpaný, najemno nakrájaný zázvor. Privedieme k varu a varíme približne 5 minút. Dĺžka varenia závysí od pevnosti hrušiek. Majú byť mäkké, ale nie rozvarené.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Do druhého hrnca dáme zovrieť vodu so štipkou soli. Prídáme maslo a necháme ho rozpustiť. Potom pridáme muškátový oriešok a ovsené vločky. Za občasného miešania varíme stredne hustú kašu približne 10-15 min. Vločky majú rôznu schopnosť absorbovať vodu. Osladíme 2 ČL medu.

 Hotovú kašu rozdelíme do dvoch misiek. Navrch rozložíme hrušky. Posypeme orieškami a zázvorom, ktorý sme varili s hruškami. Nakoniec na každú porciu dáme 1 ČL medu. Podávame teplé.

 Ak ste alergický na lepok vyskúšajte pšeno, drobné obilie s lahodnou sladkou chuťou.

ČL=čajová lyžička, PL=polievková lyžica, ml=mililiter, dcl=deciliter, l=liter, 1 šálka=250 ml

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Peter Krško

Peter Krško

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Jedlo s telom a dušou. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu