Raňajky

Autor: Peter Krško | 7.10.2014 o 15:23 | (upravené 7.10.2014 o 18:06) Karma článku: 5,39 | Prečítané:  1153x

 Raňajky sú pre mňa najdôležitejším jedlom dňa. Preto si dávam na nich záležať. Nájdem si čas na ich prípravu i čas, aby som ich v pokoji zjedol. Preferujem sladké raňajky. Rôzne obilninové kaše s čerstvým sezónnym, alebo sušeným  ovocím, orieškami, semienkami a medom. Prečo som sa rozhodol pre takéto jedlo?

  

   Obilie patrí  po dlhé generácie k hlavným zdrojom našej výživy. Obilné zrno, ako každé semeno má v sebe potenciál celej budúcej rastliny. Obsahuje vysoko harmonickú životnú energiu, ktorá rovnomerne zásobuje všetky orgány. Varené obilie trávime pomaly, preto nám energia vydrží dlhšie. Pravidelnou konzumáciou pokrmov z vareného obilia strácame chuť na sladké.  Toľko o obilí z pohľadu tradičnej čínskej dietetiky, náuke o výžive postavenej na energetickom pôsobení potravín.

   Pre mňa je dôležitá osobná skúsenosť. Obilniny som zaradil do svojho jedálnička pred niekoľkými rokmi. Postupne sa stali základom mojej stravy. Pominuli moje tráviace problémy spôsobené stravou z firemnej kantíny, zbavil som sa mnohých škodlivých stravovacích návykov, zmenšil som množstvo jedla bez pocitu hladu, po jedle sa cítim dobre a vylúčil som cukor zo svojho jedálnička. 

   Čo je dobré pre mňa, môže byť dobré i pre iných. Preto som sa rozhodol s vami zdielať svoje skúsenosti a recepty.

   Dnes: Ovsenú kašu s hruškami, zázvorom, orieškami a medom

2 porcie

   0,7 dcl studenej vody

   štipka soli

   1 PL masla

   štipka čerstvo mletého muškátového oriešku

   130 gr ovsených vločiek

   2 PL nahrubo nasekaných vlaškých orechov

   4 ČL medu          

   2 ks pevnejších hrušiek

   1 ks tyčinka škorice

   1 ks čerstvého zázvoru vo veľkosti palca

   1 ks hviezdička badiánu

   5 ks klinčekov

   Hrušky môžeme, aj nemusíme ošúpať. Ak ich ošúpeme, šupku nevyhadzujme, vysušme ju a môžeme ju použiť do zimných, teplých nápojov.

   Hrušky rozrežeme na polovicu a vyberieme stred. Polovice rozrežeme na štvrťky a potom na osminky. Dáme ich do hrnca. Pridáme tyčinku škorice, hviezdičku badiánu, klinčeky, ošúpaný, najemno nakrájaný zázvor. Privedieme k varu a varíme približne 5 minút. Dĺžka varenia závysí od pevnosti hrušiek. Majú byť mäkké, ale nie rozvarené.

    Do druhého hrnca dáme zovrieť vodu so štipkou soli. Prídáme maslo a necháme ho rozpustiť. Potom pridáme muškátový oriešok a ovsené vločky. Za občasného miešania varíme stredne hustú kašu približne 10-15 min. Vločky majú rôznu schopnosť absorbovať vodu. Osladíme 2 ČL medu.

   Hotovú kašu rozdelíme do dvoch misiek. Navrch rozložíme hrušky. Posypeme orieškami a zázvorom, ktorý sme varili s hruškami. Nakoniec na  každú porciu dáme 1 ČL medu. Podávame teplé.

   Ak ste alergický na lepok vyskúšajte pšeno, drobné obilie s lahodnou sladkou chuťou.

ČL=čajová lyžička, PL=polievková lyžica, ml=mililiter, dcl=deciliter, l=liter, 1 šálka=250 ml

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Van der Bellen nevyhral, to len populizmus porazil sám seba

Miloš Zeman sa tešil predčasne. Ukazuje sa, že víťazstvá radikálov či populistov nie sú ani v dnešnej dobe samozrejmosťou.

SVET

Van der Bellen bude prezidentom, Hofer priznal porážku

Je nereálne, aby nepriaznivý stav zvrátil.

KOMENTÁRE

Rakúska úľava pre demokratov, varovanie pre populistov

Väčšinu politikov a ich tímov musel nad výsledkami obliať studený pot.


Už ste čítali?